Stribede sommerbukser


Så fik jeg endelig prøvet mønsteret af fra det nye Ottobre-blad, som jeg også skrev om her. Jeg er desværre ikke helt tilfreds med resultatet, hvilket skyldes flere ting. De er syet i en lækker tynd stribet jersey, som jeg også tidligere har brugt til en natdragt til Asger. For at det ikke skal minde for meget om natdragten, har jeg sat en mørkere, lidt grov, grå rib til. Farvemassigt fungerer det fint, men den tykke stive rib og det tynde jersey fungerer ikke så godt sammen. Noget af det gode ved mønsteret er den korte længde, som går til lige under knæet, men samtidig sørger ribben for at bukserne ikke kryber over knæet når Asger kravler med dem på - eller det var i hvert fald det jeg troede, for holder man sig til mønsteret bliver ribben meget løs og fungerer mere som pynt. De kan dog sagtens bruges, og jeg har fået en ny idé til nogle andre sommerbukser til Asger, som jeg håber jeg kan nå at sy inden sommeren er omme.


Etiketter: , , , , ,