Stribede smækbukser

Asger har fået et par bukser mere. Denne gang har jeg syet et par forede smækbukser til ham. Mønsteret er fra et Ottobre-blad, og er egentlig en sparkedragt, som jeg har forkortet og taget fødderne fra, og så tilføjet rib i stedet. En vejledning til at sy lignende bukser kan findes her. Jeg var lidt i tvivl om Asger var blevet for stor til sådan en type bukser, men jeg synes de er virkelig praktiske til ham, fordi de ikke glider ned om fødderne og samtidig varmer dejligt om brystet. Han ser virkelig sød ud i dem, men ikke ligefrem ældre - og det gør jo heller ikke noget. De er en smule stramme i det, men da han formodentlig ikke skal have strømpebukser eller bluser under, gør det ikke så meget.
To knapper, så han kan vokse lidt i dem
Rødt foer fra et (stort) fejlkøb
Rib i benene
Det stribede stof har jeg også brugt til en hættebluse til Magne - så nu kan brødrene igen matche. Stoffet har jeg købt i en lokal børnetøjsbutik til 50 kr., og der er stadig stof til mere tøj.

Etiketter: , , , , , , ,