Super tote

Der er temmelig stille på bloggen for tiden, for en gangs skyld er det ikke fordi jeg har for travlt. Jeg har både tid og overskud, og får også produceret lidt ved symaskinen. Jeg skriver mange indlæg i hovedet, men de når bare aldrig frem til bloggen. Men nu kommer der så endelig et. Jeg har syet en taske til mig selv. En god og rummelig taske som jeg kan bruge som "pusletaske" eller tur-taske i hverdagen og weekenderne, når jeg skal på tur med Asger eller begge børnene. Her er både plads til bleer, madpakker, bamse, skiftetøj, biblioteksbøger osv. Faktisk kan der proppes overraskende meget ned i den, men fungerer også fint uden så meget indhold. Opskriften er fra Noodlehead, og den er nem at gå til, dog synes jeg at der manglede beskrivelser på enkelte dele i processen - men jeg kan ikke helt udelukke at det var mig der læste for hurtigt henover beskrivelserne. Der er en del forskellige mønsterdele at holde styr på, og da alle delene i princippet kunne laves i forskellige farver, syntes det var svært helt at finde ud af hvordan det hele ville ende ud, når tasken blev færdig.

Der er mange fine og gennemtænkte detaljer i tasken, hvilket gør den super brugbar og lækker. Og nu hvor jeg har syet den en gang, får jeg lyst til at lave en der er endnu mere gennemført denne gang (egentlig burde jeg have syet en prøve først, men det gider jeg aldrig). Der er en stor udvendig lomme med magnet knap, to lommer indeni tasken, derudover har jeg tilføjet en indvendig lynlås lomme og en strop med karabinhage til nøglerne. Desuden har jeg valgt at bruge kraftigt bomuldsgjort til stropperne i stedet for stof. Lommen med magnetknap er Magne ret begejstret for. Da han så tasken første gang, lagde han straks mærke til den, og sagde: "den er da ret smart, mor", mens han åbnede og lukkede. Hver gang han går forbi tasken skal han lige prøve at åbne den. Og det er også smart, dog synes jeg ikke knapperne sidder så godt fast, da de kun kan sys fast to steder.
Den udvendige lomme er kun halvt foret på ydersiden, hvis jeg kunne gøre det om, ville jeg fore dem helt (og sy pyntestikning ved pipping - ved ikke hvordan jeg kunne glemme det)
Tasken har allerede været en del i brug, og det klar den rigtig godt. Jeg kan dog se at min taske ikke står ligeså fast som de andre "super toter" jeg har set, hvilket enten skyldes at jeg har brugt noget tyndere stof, eller at der skulle have været kraftigere/mere vliesline indeni - eller en kombination.
Der findes virkelig mange versioner af Super Toten og det er meget inspirerende på de forskellige slags. Der findes også mange som er meget mere spraglede, men her er et lille udpluk af dem jeg bedst kan lide. Det fine ved tasken synes jeg netop er at den kan kombineres med forskelligt stof i det uendelige, så man kan gøre sin taske meget personlig. Idéen med læderstropper kunne jeg godt finde på at kopiere.

Etiketter: , , , , ,