Seje og kedelige stoffer

I går hentede jeg denne stak stof på posthuset. Det øverste er fra Stof og Ko og resten er fra Lieblingsstücke, det er første gang jeg handler begge steder. Og første gang jeg køber stof fra en udenlandsk butik, da jeg har været lidt betænkelig omkring porto, leveringstid og told. Men jeg blev positivt overrasket, da det allerede var forsøgt leveret i fredags, fem dage efter bestillingen. Stoffet faldt lige i Magnes smag, og blev straks spredt rundt i hele stuen. Det brune ensfarvede, det eneste ensfarvede, var han dog ikke meget for. Som han udtrykte det: "Det synes jeg altså ikke er særlig sejt. Det er lidt kedeligt. Det er ikke noget for mig. Det kan du sy noget voksentøj af". Ja, det er jo nok derfor jeg stadig køber så meget stof med print, selvom jeg har det lidt blandet med det (det kan du læse mere om her).
Stoffet med gravkøer og dumpere faldt jeg pladask for og bestilte med det samme, uden yderligere omtanke. Maskinerne er noget større end jeg troede, men jeg er stadig helt vild med det. Jeg synes det er en skøn, skøn farve og elsker de enkle, stregagtige tegninger. Tanken er at det skal være en bluse til Magne med stribede ærmer - og måske en lignende body til Asger.
Magne er begyndt at blive meget interesseret i dinosauruser, og kan også godt lide det enkle udtryk i dette print. Sammen med det kedelige, kedelige brune stof skal det blive til et nyt sæt nattøj.
 Stoffet med værktøj var det sejeste i følge Magne, og jeg kan også godt lide (igen) det enkle udtryk - og blå er altid godt. På siden stod der at stoffet var marineblåt, men på billedet var det gråt, så jeg var lidt spændt på hvilken farve det egentlig havde. Det skal også blive til en bluse til Magne, men hvordan er jeg ikke sikker på endnu.
En populær leg herhjemme er politi og røvere - særligt elsker Magne når hans far leger skrap politimand og putter ham i sofa-kilde-fængsel. Derfor tænkte jeg også at dette tryk ville vække stor lykke hos Magne, selvom jeg ikke er så vild med stilen i det, men faktisk tror jeg han havde svært ved rigtig at se at det var politi og røvere på stoffet. Så måske bliver det i stedet til en bluse til Asger, i stil med denne her, med stribede ærmer og orange rib.

Så må vi se om noget af det, kan nå at blive færdige inden Boys Month slutter.

Etiketter: ,