Inspiration af syning af sommertøj til voksne

Jeg har sjældent tid til at gå ud at shoppe tøj til mig selv, men forleden dag arbejdede manden hjemme så jeg fik ham til at lytte efter Asger mens han sov middagslur, og så drønede jeg ind i byen for at kigge efter sommertøj. Men kom helt tomhændet hjem - og da jeg virkelig mangler noget, satser jeg på at sy lidt af det selv. Jeg har netop købt noget lækkert stof hjem fra Stofdepotet som skal blive til henholdsvis kjole og bukser. Men vægelsindet som jeg er, er jeg i tvivl om hvilke mønstre jeg skal kaste mig over
Dette lækre, lækre stribede stof i en blanding af bomuld og silke skal blive til et par løse sommerbukser. Men er i tvivl om det skal være shortsmønsteret fra Make it Perfect - ændret til bukser, som de blomstrede på billedet. Eller det afprøvede chinos-mønster fra Onion, som jeg også selv har syet bukser i før.
 Det blå viscosejersey skal blive til en dejlig, let kjole, men er her i tvivl om det skal være mønsteret fra Make it Perfect (den grå kjole) eller skjortekjolen fra StofogStil, med inspiration fra Libbie. Jeg ville gerne sy den fine skjortekjole, og har haft mønsteret liggende i mange år, men er i tvivl om det er for avanceret, og særligt knaphuller i det tynde og levende viscosejersey er jeg lidt nervøs for.
Hvor køber man i øvrigt sommertøj hvis man ikke er til dyreprint, neon eller hotpants?

Etiketter: ,