Slyngevugge til Lillebror

Magne var en temmelig urolig baby, og sov kun hvis han blev vugget i søvn. Det foregik i hans lift eller ovenpå vores pilates-bold, men med en stor baby blev det hurtigt rigtig hårdt. Derfor var jeg sikker på at jeg ville have en vugge med "gynge"-funktion til den næste (selvom han forhåbentligt bliver en bedre sover). Jeg har syet vuggen efter en opskrift fundet her, dog var jeg nødt til at gøre den kortere (jeg har ca. brugt 340 cm stof). Det er virkelig nemt at sy, omend det er meget stof at sidde med. Jeg har brugt lagenlærred til 40 kr./meter, så selve vuggen har været ret billig at sy. Derudover har jeg købt en fjeder og karmbeslag, så vuggen kan flyttes rundt.
Jeg glæder mig til at putte Lillebror i den, jeg synes det ser ret hyggeligt ud, og det må være skønt at blive vugget blidt i søvn. Foreløbigt har jeg bare lagt liftmadrassen ned i vuggen, men jeg skal muligvis bruge noget blødere, så vuggen får endnu mere hulestemning.


Etiketter: , , ,