Blå shorts

Så blev det alligevel sommer! Med de seneste dages varme, synes jeg at Magne manglede lidt shorts, så jeg har syet to par hurtige shorts ud fra hvad jeg havde på stoflageret. Det blev så tilfældigvis to par koboltblå shorts. Det ene par i babyfløjl, det andet par i twill. For at de ikke skulle være alt for ens, har jeg tilføjet lidt forskellige detaljer. Jeg er blevet særligt tilfreds med shortsene i fløjl.

Shortsene i twill er helt enkle med elastik i linningen og uden sidesømme. Den eneste detalje er en lille lyseblå elefant i strygestof (modellen er i øvrigt den samme som sidder på Magnes skab).



Parret i babyfløjl har fået tilsat nogle grønne detaljer, i form af rib i linningen, tittekant af rib og pyntestikninger. De er dejligt bløde og luftige, og kombinationen af grøn og blå giver dem en lidt sporty-feeling synes jeg.

Nu glæder jeg mig bare til at Magne kommer hjem, så jeg kan prøve dem på ham. De burde nu passe, for de er syet efter samme mønster som shortsene her og her, som jeg blevet brugt flittigt henover sommeren.

Etiketter: , , ,