Gravko-sættet

Så er der kommet et fint sæt med gravkøer (og andre maskiner) ud af maskinen til Magne. Måske er det lige i overkanten at have det på samtidig, men farvemæssigt passer det godt sammen.
Bukserne er syet i mælkedrengestof med elastik i benkant og lining, der er syet to udvendige lommer på som er pyntet med turkis pipping og desuden har jeg pyntet bukserne med turkise pyntesyninger. På den ene lomme har jeg trykt "GRAVKO", det er desværre ikke så tydeligt som jeg havde ønsket. På den anden lomme har jeg trykt en gravko. Jeg har lavet gravko ved hjælp af en stencil og tekstilmaling. Stencilen har jeg selv lavet, og så dyppet tekstilmalingen på med en svamp.
Blusen er syet i turkis jersey med arbejdsbiler, det er lidt mere til den lyseblå side end jeg ellers ville vælge, men motiver er lige i øjet. Jeg har syet sort og hvid-stribet rib i ærmer og halskant, og striberne passer godt til "arbejdsmaskine-looket" synes jeg. Det er første gang jeg har prøvet at sy rib i halskanten, men jeg ville gerne have at striberne blev mere tydelige end ved en rouleaukant, og jeg synes effekten er rigtig fin.

Etiketter: , , , , , , ,