Krea-året 2012, første del

Jeg har lavet en lille kavalkade af billeder fra de kreative produktioner jeg har fået lavet gennem år 2012. Første halvdel kommer i dag, anden halvdel kommer i morgen.

Der har været sjovt at kigge blogindlæg for det sidste år igennem, og blive mindet om den tid der er gået, og alle de projekter jeg faktisk har nået.

I år har jeg udgivet 125 indlæg, hvilket er noget mere end sidste, men lidt mindre end min ambition. Og mængden af de kreative indlæg, har også været skiftende. Men når jeg kigger tilbage i indlæggene, kan jeg huske hvorfor jeg bloggede meget, eller hvorfor der ikke var tid. Det er tydeligt hvornår Magne endelig begyndt at sove faste middagslure, og også begyndte at sove i længere stræk om natten. Jeg tror det har været omkring maj/april, for der begynder der pludselig at ske noget på kreafronten (og med overskuddet). Ligesom jeg fik produceret meget i August, hvor Magne blev kørt ind i vuggestuen, men efter studiestarten gik det langsomt ned af igen. 
Oktober skrev jeg 17 indlæg, og det er dermed måneden med flest indlæg.


Januar

I januar kom vi hjem fra en dejlig tur i Thailand, og startede på at lave nyt køkken, så der var trange vilkår for det kreative. Jeg fik dog hæklet tre bolde i Thailand, som aldrig blev vist frem


Februar

I februar fik jeg strikket en vest færdig til Magne, som han faktisk stadig bruger. Derudover begyndte jeg at tegne zentangles, ligesom de fleste andre bloggere. Og så vist jeg mine feriebukser fra Thailand frem, selvom de faktisk var syet tilbage i December.

Marts

Marts-måned var viet til at undgå kolde hoveder. Jeg strikkede en hue til min mand, hæklede et pandebånd til mig selv og et til min søster, og syede en tyk og varm elefanthue til Magne. Derudover hæklede jeg en lille garder til min nevø. Og jeg blev endelig færdig med mit tæppe til Magne, som jeg havde været i gang med siden jeg var højgravid.

April

I april færdiggjorde jeg to store projekter. Zpaghetti-tæppet til Magnes værelse, og en lusestrikket sweater til Magne. Jeg blev meget tilfreds med begge dele, og det er stadig noget af det jeg er mest stolt af.
Men i april fik jeg også syet en nederdel til mig selv, et par baby-overalls til en nyankommen dreng, ærteposer og dynebetræk til begge mine nevøer, denne ene dog stadig in utero.

Maj

I maj fik Magne sit eget værelse, og jeg var holdt op med at amme ham. Derfor kunne jeg igen male, så jeg malede stole, kommode, sætterkasse og hylder til hans børnekøkken. Jeg syede også puder til hans værelse, og shorts til foråret. Og så fik jeg lavet opslagstavler til køkkenet, og til mine smykker.

Juni


I juni fyldte Magne 1 år, og hans fødselsdag blev fejret med maner, men jeg nåede også lidt kreative projekter. Jeg syede en anorak til Magne, med foer og lynlås i ryggen, den var ret sjov at sy, men jeg håber alligevel at han også kan passe den til foråret. Jeg syede også en sommerkørepose til ham, fordi han altid fik sparket tæppet af sig når han sov, og så et par halvtykkebusker, måske et god billede på hvordan sommeren var.
Derudover blev hans værelse pimpet op med elefant-wallstickere og tapetserede kasser til legetøjet. 
Og endelig syede jeg et pusleunderlag med lommer, som vi kunne tage med os, på de mange ture ud af huset.


Se resten af året i morgen...

Etiketter: , ,