Et køkken i køkkenet....

I hjørnet af vores køkken har Magne sit eget lille legekøkken. Egentlig havde jeg et ønske om at forvandle en gammel kommode eller et lille skab til et legekøkken til Magne. Men Magne var så glad for lege med vores køkkenskab og komfur, og der skulle en hurtig løsning til, så det blev i stedet det klassiske komfur fra Brio. Det viste sig at være en god investering. Det er snart et halvt år siden vi købte det, og der er allerede blevet leget rigtig meget med det. Samtidig med komfuret, købte vi gryder og pander fra Ikea. De er geniale, de helt som de ”voksnes” bare mindre (men larmer ligeså meget). Og dem er der særligt blev leget meget med.
Over komfuret hænger et lille toiletskab, som jeg har planer om at male på et tidspunkt, og to krydderihylder fra Ikea, som er blevet malet røde og i bunder har de fået rød/hvidternet-hyldepapir. Hylderne kan Magne nå, og han kan godt lide at tage ting op og ned fra dem. Ved siden af komfuret står en lille trækasser med et endnu sparsomt udvalg af frugt og grønt som jeg har hæklet, tanken er at der skal produceres noget mere. Derudover har jeg også hæklet et spejlæg og syet et par grydelapper.
På stolen er der en lille kuffert med lidt flere pander, gryder, røreskeer m.m., men jeg kunne godt tænke mig til at have en eller anden form for skuffedarium til at opbevare tingene i. Mellem stolen og lampen kunne jeg godt tænke mig til at lave en lille billedvæg, men det er manden ikke så meget for.
Der er altså nok ideer at tage af. Magne er dog tilfreds så længe han har sit komfur, der kan åbne og lukke, sine gryder der kan larme og komme låg af på samt hylden han kan tage ting fra, så resten er indtil videre mest for hans mors skyld. 

Etiketter: , , , , , ,