Stribede bukser

Magne har et par lækre bukser fra Ubang, som bare sidder som de skal, virke meget behagelige og er rigtig fine til ham. De er helt simple, to stykker jersey der syet sammen, med rib foroven og rib i benkanten. Derfor tænkte jeg på at tegne mønsteret af, men da jeg på flere blogs så bukser syet efter Chris-mønsteret fra Stof2000, tænkte jeg at det var nemmere at bruge det. Bukserne er også forholdsvis ligetil at sy, jeg havde dog lidt problemer med at få at syet indersømmen omkring kilerne pænt sammen. Jeg er dog ikke helt tilfreds med pasformen i dem. Jeg synes benene er for lange og stramme - måske fordi Magne er en lille prop - og "hængerøven" synes jeg ikke rigtig fungerer så godt sammen med blemåsen, den kommer til at se enorm ud. Men bukserne virker rigtige behagelig og med en god bevægelsesfrihed, så de skal nok blive brugt lidt til sommer alligevel.

De er syet i rød/blå stribet jersey og med mørkeblå rib i linning og benkant, begge dele fra Stof2000. Der er desuden rød tittekant i de indvendige lommers åbning. Jeg synes det stribede stof er superfint, og rigtig godt til vores sommervejr. Desuden kan jeg godt lide at Magne også har tøj der ikke nødvendigvis er alt for "drenget".

Lidt for stor blemås, og lidt for lange ben



Etiketter: , , , ,