Puder med historie



Fire puder til en hygge/læse/tumlekrog til Magnes værelse - som endnu kun er på tegnebrættet.
Tintin-puden er en gammel sag fra gemmerne, som jeg sat ny lynlås og ny pude i. Puden med biler syede jeg tilbage i november, og den er blevet brugt til at have i barnevognen som støtte når Magne sad op. De to andre puder har jeg syet fornylig. De er begge syet med tittekant og trykknaplukning. På bagsiden har jeg sat kantebånd, både for at pynte og stabilisere, og det fungerer rigtig fint.
Den mørkegrønne pude med forglemmigej, er syet af resterne fra en dug jeg købte på et loppemarked for mange år siden. Jeg troede jeg havde et stort nok stykke tilbage til at sy en pude af, men lige meget hvordan jeg vendte og drejede det, kun der ikke blive et stykke på 50x50 ud af det. Så i stedet er forsiden sammensat af to stykker stof, og det synes jeg faktisk er blevet endnu bedre. Den er kantet med gul tittekant, og det spiller bare rigtig godt sammen. Puden med kløvere har fået en rød tittekant, og bagsidestoffet er grøn/hvid-ternet. Det grøn/hvid-ternede stof stammer fra et dynebetræk som min søster og jeg sov med som børn. Jeg har før brugt stoffet til et par babybukser til Magne.
Det er hyggeligt at alle puderne på den måde har hver deres historie.

Etiketter: , , , ,